National Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.amNational Assembly of the Republic of Armenia | Official Web Page | www.parliament.am
HOME | MAIL | SITEMAP
Armenian Russian English French
Արխիվ
15.05.2024

Երկ Երք Չրք Հնգ Ուր Շբթ Կիր
01 02 03 04 05
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
 
29.05.2023
Կառավարության ծրագիրը լավ հիմքեր է տվել, որպեսզի կարողանանք ավելի հստակ, ավելի թիրախային քաղաքականություններ իրականացնել. դա տվել է իր արդյունքները. Վահե Հովհաննիսյան
1 / 3

Մենք շարունակաբար փորձում ենք բարելավել մեր բյուջետավորման, պլանավորման եւ կատարման մշակույթը, եւ դա առաջին հերթին կապված է ռազմավարությունների հետ: Եթե մենք ունենք լավ ռազմավարություններ, մենք կկարողանանք լավ բյուջետավորում իրականացնել: Բարեբախտաբար, կարող եմ ասել, որ Կառավարության ծրագիրը լավ հիմքեր է տվել, որպեսզի կարողանանք ավելի հստակ, ավելի թիրախային քաղաքականություններ իրականացնել, եւ դա տվել է իր արդյունքները: Այս մասին ասել է ՀՀ ֆինանսների նախարար Վահե Հովհաննիսյանը՝ ԱԺ մշտական հանձնաժողովների՝ մայիսի 29-ի համատեղ նիստում քննարկման ներկայացնելով «ՀՀ 2022 թվականի պետական բյուջեի կատարման մասին» տարեկան հաշվետվության հիմնական մակրոտնտեսական ցուցանիշները, բյուջետային եկամուտների ձեւավորումը, հարկային եւ մաքսային քաղաքականությունը, ծախսերն ու պակասուրդը:

Վահե Հովհաննիսյանը տեղեկացրել է, որ Հայաստանի հիմնական գործընկեր երկրներում տեղի է ունեցել տնտեսական աճերի էական դանդաղում: Հումքային եւ պարենային ապրանքների միջազգային շուկաներում դիտվել է գնաճային մեծ միջավայր, որը նաեւ իր ազդեցությունն է ունեցել Հայաստանում գնաճի վրա, թեեւ տարեվերջին գնաճային ճնշումները պակասել են: Պղնձի գնի միջին գները 2021 թվականի նկատմամբ 2022 թվականին նվազել են 5,3 տոկոսով, մոլիբդենի գներն աճել են 27,4 տոկոսով, նավթի տարեկան գներն աճել են 41,7 տոկոսով, իսկ պարենինը` 14,3 տոկոսով: Ռուս-ուկրաինական հակամարտության պայմաններում ՌԴ-ից նկատվել է մարդկանց եւ կապիտալի մեծ ներհոսք: Նախարարի խոսքով էականորեն ավելացել է դեպի ՌԴ արտահանման ծավալը, այստեղ մեծ մասնաբաժին ունի վերաարտահանման չափը:

Զբոսաշրջիկների քանակը 2022 թվականին հասել է 1 մլն 666 հազար մարդու, որից ՌԴ-ից՝ 790 հազար: Ավելացել է նաեւ այն զբոսաշրջիկների թիվը, որոնք ժամանել են այլ երկրներից: 2021 թվականին 2,9 անգամ աճել են զուտ դրամական փոխանցումները, ինչը պայմանավորված է ՌԴ-ից դրամական փոխանցումների շուրջ 6,8 անգամ ավելացումով:

«Արդյունքում, եթե մենք տարեսկզբին թիրախավորել էինք 7 տոկոս տնտեսական աճ, այնուհետեւ տարվա ընթացքում բյուջեն պլանավորելիս կանխատեսում էինք 11 տոկոս, մենք ունենք 12,6 տոկոս տնտեսական աճ, որը բացարձակ թվով կազմել է 8 տրիլիոն 497 մլրդ դրամ»,- ասել է նախարարը:

Տնտեսական աճի ավելացմանը հիմնականում նպաստել են ծառայությունները, թեեւ շինարարությունը նույնպես զգալի ազդեցություն է ունեցել:

12-ամսյա գնաճը կազմել է 8,3 տոկոս, միջին գնաճը՝ 8,6 տոկոս:

Հաշվետու տարում Կենտրոնական բանկը 3 տոկոսային կետով բարձրացրել է վերաֆինանսավորման տոկոսադրույքը, որը նաեւ իր ազդեցությունն է ունեցել ՀՀ պարտքի տոկոսադրույքների վրա:

Դրամն արժեւորվել է դոլարի նկատմամբ: «Նկատում ենք նաեւ վարկերի եւ ավանդների ծավալի աճ նույնիսկ այն դեպքում, երբ չեզոքացնում ենք դրամի արժեւորման գործոնը, թեեւ վարկերի աճը հիմնականում նկատվում է հիպոտեկային վարկերի մասով: Պետական պարտատոմսերի տեղաբաշխման ծավալները բավականին ավելացել են: Մեզ համար ուրախալի է, որ պահանջարկը շուրջ կրկնակի գերազանցում է տեղաբաշխման ցուցանիշները»,- նշել է Վահե Հովհաննիսյանը:

2,5 տոկոսային կետով նվազել է գործազրկության մակարդակը, իսկ իրական աշխատավարձի չափն աճել է 6,3 տոկոսով: Պետական հատվածում միջին աշխատավարձի չափը կազմել է 186 հազար դրամ, իսկ ոչ պետական հատվածում` 256 հազար դրամ:

Ապրանքների արտահանման ծավալներն աճել են 68,5, ներմուծումը` 58,3 տոկոսով: Աննախադեպ բարձր աճ են կազմել օտարերկրյա ուղղակի ներդրումները:

Նախարարը ներկայացրել է այլ ցուցանիշներ եւս:

2022 թվականի բյուջեն կատարվել է 179,5 մլրդ դրամ պակասուրդով` ծրագրված 22,9 մլրդ դրամի փոխարեն:

Արցախին տրված վարկը կազմել է 176 մլրդ դրամ, որը բարձր է եղել պլանավորվածից:

Պետական պարտքը դեկտեմբերի 31-ի դրությամբ կազմել է 4 տրիլիոն 186 մլրդ դրամ: Մի շարք հանգամանքներով պայմանավորված`  նվազել են ընթացիկ  ծախսերը, աճել` եկամուտները:

Վահե Հովհաննիսյանը հայտնել է, որ Ֆինանսների նախարարության տարեկան պլանը հաշվետու տարում կազմում էր 217 մլրդ դրամ, այնուհետեւ ճշտված պլանը կազմել է 202 մլրդ դրամ, կատարողականը` 201,6 մլրդ դրամ կամ 99,7 տոկոս:

Նախարարությունն իրականացրել է 4 ծրագիր:

Փաստաթղթի վերաբերյալ Կենտրոնական բանկի եզրակացությունը ներկայացրել է ԿԲ նախագահի տեղակալ Հովհաննես Խաչատրյանը: Ըստ նրա` աշխարհաքաղաքական մարտահրավերներով ու տնտեսական անորոշություններով ուղեկցվող 2022 թվականին համաշարհային տնտեսությունում, այդ թվում` նաեւ ՀՀ գործընկեր երկրներում արձանագրվել է տնտեսական աճի դանդաղում: Այդուհանդերձ, գործընկեր երկրներում տնտեսական խնդիրներին զուգահեռ Հայաստանի տնտեսությունում 2022 թվականին արձանագրվել են զգալի դրական զարգացումներ` մեծամասամբ պայմանավորված ռուս-ուկրաինական հակամարտությամբ եւ ապրիլ ամսից դեպի Հայաստան միջազգային այցելուների աշխատուժի, ընկերությունների եւ ֆինանսական կապիտալի էական ներհոսքով. «Արդյունքում 2022 թվականին մեր երկրում տնտեսական աճը գրեթե կրկնակի գերազանցել է բյուջեով նախատեսված թիրախավորված ցուցանիշը` կազմելով 12,6 տոկոս»,- ընդգծել է ԿԲ ներկայացուցիչը:

Խոսելով հարկաբյուջետային քաղաքականության մասին` զեկուցողը նշել է. «Տնտեսական աճի` սպասվածից բարձր մակարդակի պայմաններում հարկաբյուջետային քաղաքականությունը 2022 թվականին ուղղված է եղել սահուն կոնսոլիդացիայի շարունակականության ապահովմանը` առաջնորդվելով պարտքի կայունության սկզբունքով»:

Հովհաննես Խաչատրյանը, պատասխանելով պատգամավորների հարցերին, անդրադարձել է գնաճին: Նշվել է, որ տարեվերջյան 8,3 տոկոս գնաճի պայմաններում այս տարվա առաջին եռամսյակում այն կազմել է 3,2 տոկոս:

Հաշվետվության վերաբերյալ Հաշվեքննիչ պալատի եզրակացությունը ներկայացրել է ՀՊ-ի նախագահ Ատոմ Ջանջուղազյանը: Նա ընդգծել է, որ եզրակացությունը ձեւավորվել է ֆինանսական եւ համապատասխանության հաշվեքննությունների արդյունքում: Նշվել է, որ բոլոր ֆինանսական հաշվետվությունները զերծ են էական խեղաթյուրումներից կամ բյուջեի կատարման վերաբերյալ Հաշվեքննիչ պալատն արտահայտում է դրական եզրահանգում: Այդուամենայնիվ, ըստ Ատոմ Ջանջուղազյանի, 10 գերատեսչություններում իրականացված հաշվեքննությունների արդյունքներով արձանագրվել են 113 անհամապատասխանություններ, որոնց մի մասը պետական մարմիններում հանգեցրել է 18 խեղաթյուրումների. «Խեղաթյուրումների չափը, որը կազմել է բյուջեի ծախսային մասի 0,11 տոկոսը, էական չի համարվել եւ հետեւաբար չի ազդել բյուջեի հաշվետվության վերաբերյալ Հաշվեքննիչ պալատի կարծիքի վրա»:
 




ԱԺ Նախագահ  |  Պատգամավորներ|  ԱԺ խորհուրդ  |  Հանձնաժողովներ  |  Խմբակցություններ  |  Աշխատակազմ
Օրենսդրություն  |   Նախագծեր  |  Նիստեր  |   Լուրեր  |  Արտաքին հարաբերություններ   |  Գրադարան  |  Ընտրողների հետ կապեր  |  Հղումներ  |  RSS
|   azdararir.am